7 februari

Glömde berätta en sak som hände imorse!
Jag gick på buss 6 på centralen och samtidigt som jag hoppade på hoppade det på en annan tjej som också går här på st Lars visade det sig. Hon satte sig på sätet bredvid mig och lade sin väska på stolen bredvid sig. I mitt säte satt redan en äldre gubbe. Men till saken, vid nästa station hoppade det på massa människor bland annat en höggravid kvinna och den enda platsens om var kvar var den bredvid den här tjejen. Den gravida kvinnan frågade om tjejen kunde akta sin väska så att hon kunde sitta. Gud så irriterad tjejen blev vände och vred på sig och suckade högt och var riktigt besvärad. På botulfs platsen hoppade en del av och nytt folk kom på. Kvinnan bytade plats och jag förstår henne! Tjejens väska tog återigen plats på stolen bredvid henne. Eftersom nya människor kom på bussen blev platserna upptagna. En lite äldre dam kom på sist och gick emot den enda lediga platsen i bussen. Bredvid den här tjejen, tjejen såg att damen kom emot henne men kollade bestämt ut genom rutan för att slippa flytta sin väska och slippa att ha någon sittandes bredvid sig eftersom det tydligen var extremt jobbigt. När damen puttade lite på henne och snällt frågade om hon kunde sitta åp stolen fick tjejen ett riktigt utbrott! "MEN VAFAN!" skrek hon och vred och vände på sig samtidigt som hon suckade högt, sparkade lite på sätet framför.

Allvarligt, vad är det för människor som gör på det här sättet! Om du nu inte vill sitta bredvid någon så cykla då till skolan och bränn lite av fettet du har på kroppen! Riktigt oförskämt är sånt och jag tycker det är så fruktansvärt respektlöst! Sånt finns inte i min värld, man accepterar och är vänlig mot andra och man låter folk sitta bredvid en på bussen, annars har man inte där att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0