8 februari

Har precis satt mig i sängen för att ta det lugnt och jobba lite på tema uppgiften.
Det var jätte mysigt hemma hos mormor och morfar och hon blev jätteglad för presenten, hittade ett halsband i silver jag köpte till henne när jag var inne i stan. Sedan fick hon en tavla, en bild från morbror och Sofies bröllop som jag gjort om till tecknat. Jag blev bjuden på både tårta och middag, gott! Jag visade lite av det vi håller på med i skolan, får ibland ta och uppdatera dom om vart världens all teknik kan göra. Mormor blev lite imponerad över både photoshop och illustrator, hon har bara hört om programen när jag berättat aldrig sett hur det är att jobba i det förän nu. Det var en mycket mysig kväll!
Eftersom alla har kommenterat vädret och all blåst vart man än har varit så får jag väll också slänga in en kommentar om det. Jag har faktiskt tyckt att det har varit mysigt med blåst och gråhimmel. Det har varit RIKTIGT höst väder! Den hösten vi missade i höstas när all snö plötsligt dök upp har äntligen kommit! När jag cyklade från Furulund centrum till mormor och morfar kände jag verkligen hur frisk luften var och det känndes verkligen höstigt, precis lagom kallt (varmt jämfört med för ett par veckor sedan).


Den enormt goda tårtan mormor bjöd på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0