27 januari

Har nyss kommit hem från Malmö, har bara precis hunnit vara ute med Felix i trädgården. Han är allt en busig rackare! Föreläsningen på biblioteket var faktiskt okej. Vi fick höra på en överlevare, Klara hette hon och kom från Danmark men bor nu mera i Helsingborg, från förintelsen bland annat, mycket intressant! Hon och de andra Danskarna i förintelselägret Treblinka (tror jag att det var) räddades av de vita bussarna. Tänk att ha behövt gå igenom något sånt pga av sin religion, det är hemsk! Det är lika hemst om det hade varit pga något annat också, jag menar alla är faktisk lika värda, trots vår bakgrund, hudfärg eller vilka personliga åsikter vi har! Vi lever på precis samma vilkor. Det är sjukt att sånna sakerr få lova tt hända, och jag vet att det sker i olika delar av världen fortfarande, det är förfärdligt! Nog om det, nu ska jag ta och damma av min tv och bakom den så att pappa vill koppla in den nya digitalboxen åt mig när han kommer hem. Sedan ska jag sätta mig och skriva del nummer fyra på textkommunikationen, jag har kommit till Upplysningen nu och jag fick en idé innan när vi satt på Gustav Fridolins föreläsning. Så jag ska ta och försöka skriva ner det och bli färdig med ytterligare en epok!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0